Tuesday, August 25, 2009

'sayang'

Satu perkataan yang selalu diucapkan oleh suamiku...


sebelum aku meluahkan segalanyer di sini,terlebih dahulu aku memohon jutaan ampun dan maaf dr suamiku yang tercinta...

mlm td jam9 mlm di tv3,aku menonton drama melayu tajuk nyer kalu x silap aku 'TARI TIRANA'.kisahnyer psl couple menempuh pelbagai dugaan setelah ash(balak tirana),bergelar artis popular.itu sumer x ganggu fikiran aku...
yang membuat aku teringat2 kenangan lalu ialah ucapan yang keluar dr mulut si ash tu pada tirana iaitu 'SAYANG'...
walaupun aku tau ucapan itu selalu aku dengar dan terima tp cara dan nada die mengeluarkan ucapan 'SAYANG' tu amat menghantui diriku....
aku terkenang zaman silam ku...cara arwah mengucapkan ucapan 'SAYANG' itu agak same mcm dlm drama mlm td...hinggakan aku x tdo semalaman...
mungkin pada sesetengah pendapat...ucapan tu..hanye bende kecil...tp bg aku,ia amat bermakne terutama dr insan yg kiter sayang....
nada dan cara luahan tu mestila ikhlas dr hati,suara yg lembut dan penuh perasaan dlm erti kata lain romantikler....
aku x kater suamiku x romantik biler ucapkan 'SAYANG',tp nada nyer berbeza sekali ngan arwah...yerler...setiap insan kan berbeza lumrahnyer...
aku pasti selepas ini sesiape yg terdengar cara ash tu ucap sayang...pasti korang terase terawang2an...setiap wanita pasti ingin ucapan 'SAYANG' mcm tue....PERCAYALA...

aku akan pastikan setiap hari selase jam 9 mlm di tv3,aku akan menonton drama tu...

abang....
maafkan ena....
ena sekadar terkenangkan kenangan silam...
walaupun arwah sudah tiada lagi.....
abang satu2nyer jejaka yang dapat membuka pintu hati ini tuk sekian lama..
mengertilah wahai abang...
sesungguhnyer..
kenangan itu x dapat ena luperkan...
namun.......
SAYANG ENA PADA ABANG BUAT SELAMANYA....

0 comments:

Post a Comment