Saturday, February 14, 2009

arina....inspirasiku....




ni ler arina...anak murid kesayanganku....
die menjadi inspirasi ku sejak aku ngajar die d tadika lagi.thn ni aku d arah untuk ngajar kelas paling lemah sekali dlm darjah 2.so,paham2 jer ler pening ke x nk ajar bdk2 tu..
tp arina bkn bdk yg lemah,malah dier yg paling pandai sekali dlm kelas tu..die d masukkan d kelas tu sebab die bdk baru.kelas yg pandai dan pertengahan dh ramai so terpakseler.
dulu aku pernah ngajar dier d tadika lepas tu arina x sekolah agama utk darjah 1 terus lompat darjah 2 untuk thn nie.tu ler pasalnyer...
nk ngajar kelas yg lemah nie perlukan kesabaran yg banyak...maklumler jenuh gak tp demi anak bangse ku turutkan jua...(hehe...)
nasib baik ader arina...dierler yg bnyk bg aku semangat untuk ngajar d kelas ni...tp yg aku risau sgt,bln depan ujian bulanan...mesti arina akan dpt markah cemerlang punyer...so nnti mesti kene tukar kelas.aku x sanggup nk berpisah ngan arina....tp mcm maner......?aper yg harus aku lakukan.....?kalu die x der d dpan aku...aku x tau ler....aku tau..perjuangan harus d teruskan...malah aku terpakse terima hakikat demi mase depannyer....
"ARINA....USTAZAH DOAKAN AGAR ARINA BERJAYA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.."
AMIN..............

0 comments:

Post a Comment